השכרת רכב בסנטוריני יוון

השכרת רכב ביוון

יוון היא רצועה של איים, השוכנים לדרום מזרח תורכיה, ומהווים אזור תיירות ים תיכוני, חוויית תרבות והיסטוריה מרתקת, נופים עוצרי נשימה ותרבות אירוח חמימה ומזמינה. המבקרים הרבים באיי יוון ימצאו כי השכרת רכב היא הדרך המשתלמת והנוחה להתנייד ולנצל היטב את זמן השהות ומגוון המקומות והאטרקציות באי.

חפשו את הרכב המתאים עבורכם לחופשה ביוון!

תוכן עניינים

למה לבחור בנו לטובת השכרת רכב ביוון​?

מהם היתרונות של השכרת רכב ביוון?

מהם האטרקציות הפופולריות ביוון?

מוזיאון האקרופוליס
מוזיאון מודרני ומרהיב באתונה המעניק הצצה להיסטוריה, לתרבות, לארכיטקטורה ולאומנות היוונית. משלב מיצגים חיים, מדיה ופרטי אומנות עתיקים. מתאים לילדים ולמבוגרים.
האצטדיון האולימפי באתונה
שריד היסטורי לתרבות יוון העתיקה. אצטדיון ענק אותנטי, שהשתמר מאות שנים, ומשמר את חוויית הקרבות והמשחקים האולימפיים שהחלו ביוון העתיקה.
פארק המים לימנופוליס
אחד מפארקי המים הגדולים במזרח התיכון, נמצא בכרתים, מכיל עשרות מגלשות ומתקני מים, בריכות, מתחמי סאונה ומתחמי משחק ופנאי לילדים. פתוח בעונת הקיץ בלבד- ממאי ועד ספטמבר.

כמה עולה לשכור רכב ביוון?

חברות בחופש עם רכב שחור עם גג נפתח

מהם המאכלים מומלצים ביוון?

יוון מציעה מטבח ים תיכוני עשיר בחומרי גלם טריים, מבשר ודגים ועד גבינות וירקות מקומיים:

"ג'ירוס"

מנת הרחוב האהובה, הדומה לשווארמה הישראלית, מוגשת בלאפה קטנה ומגולגלת, בתוכה נתחי בשר כבש עסיסיים, ירק מקומי קצוץ ונגיעות של יוגורט חמצמץ.

"סוזוקקיה סמירנייקה"

מאכל מקומי המתבסס על בשר בקר או כבש- קבבים קטנים המוגשים על מצע עגבניות מבושלות בתיבול פיקנטי-חריף. מגיע בפיתה או מעל אורז לבן ומהביל.

"ספצופאי"

נקניק בוטיק בייצור מקומי, חתוך לפרוסות עבות ומבושל ברוטב עגבניות, חצילים ופלפלים חריפים. מוגש עם לחם טרי.

איפה אוספים ומחזירים את הרכב ביוון?

הדרך הנוחה ביותר לאיסוף רכב שכור בחו"ל היא איסוף כבר בשדה התעופה.

שדה התעופה הראשי של יוון שוכן באתונה- ומהווה את נקודת ההגעה והמעבר של מרבית התיירים.

בהשכרת רכב מכל אחת מחברות ההשכרה הבינלאומיות הפועלות ביוון ניתן לתאם את איסוף הרכב מן השדה והחזרתו לשם. יש לשים לב כי שעות הנחיתה וההמראה מתקיימות בשעות הפעילות של החברה המשכירה.

במידה והמועדים אינם תואמים- ניתן להגיע באופן עצמאי למלון (בעזרת מונית או הזמנת הסעה מן המלון) ולהגיע למחרת היום לסניפי החברות הממוקמות במרכזי הערים.

השכרת רכב ביוון - הטיפים החשובים ביותר!

איזה רכב הכי מתאים ליוון?

לחופשה אורבנית ניתן להסתפק ברכב עירוני, מיני או משפחתי, בהתאם להרכב ולכמות הנוסעים. בעבור מטיילים המבקשים לצאת לטיולי טבע ואקסטרים מומלץ לבחור בג'יפ בעל יכולת הנעה 4/4 ועמידות בתנאי שטח.

מהם מחירי הדלק ביוון ביוון?

עלויות הדלק ביוון דומות לאלה בישראל ועומדות על: 7.06 ₪ לליטר בנזין מסוג 95 אוקטן. חשוב לדעת כי ניתן למצוא פערים בין תחנות הדלק השונות. ככלל, מומלץ לתדלק בכניסה וביציאה מן העיר ולא על גבי הכבישים הראשיים הארוכים, הלוקחים מס "אין לך ברירה" ומייקרים את העלות.

האם מספיק רישיון ישראלי או שצריך בינלאומי ליוון?

לצורך השכרת רכב ביוון נדרש רישיון נהיגה בינלאומי. ההשכרה מתאפשרת לנהגים החל מגיל 21-23 (בהתאם למדיניות חברת ההשכרה).

מהי מדיניות הקנסות ביוון?

בצמתים המרכזיים ובכבישים הראשיים עשויה להיות אכיפה של שוטרים. חשוב לשאת את הדרכון והרישיון הבינלאומי לצורך זיהוי. קבלת קנס מחייבת תשלום במקום או בתוך שישה חודשים באמצעים דיגיטליים. אי תשלום הקנס במועד יוביל לרישום עבירה ותיעוד בכל האיחוד האירופי, וכל כניסה לאחת ממדינות האיחוד תוביל למעצר ולתשלום הקנס המקורי לצד קנסות איחור וריבית.

מה הם הסדרי החניה ביוון?

במרבית הערים ואזורי התיירות ביוון ניתן למצוא בנקל חניה ללא תשלום. במרכזי המסחר והקניונים ניתן לחנות בחניון המקומי ללא עלות.

האם נדרש תשלום במעבר בין כבישים ביוון?

ביוון קיימים כבישי אגרה רבים. יש לבדוק מראש אל מול חברת ההשכרה את מדיניות התשלום. ככלל, מוטב לשלם במקום ולא באמצעות החברות, שגובות עמלה נוספת. בתכנון מוקדם ניתן למצוא כביש חלופי נגיש ללא חיוב לכל כביש אגרה.

מהי הגבלת המהירות בכבישי יוון?

מהי מדיניות אלכוהול בכבישים ביוון?

ביוון קיימת מגבלה מחמירה על נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מותר לנהג לשאת בדמו 0.2 פרמיל אלכוהול בעת נהיגה. כל חריגה מכמות זו, תגרור קנס שבין 150-200 יורו.

שאלות נפוצות להשכרת רכב ביוון

בכדי לשכור רכב באחת מחברות ההשכרה בארץ או בחו"ל, השוכר צריך לשאת רשיון נהיגה עדכני, כרטיס אשראי בתוקף, וברוב המקרים גם להפקיד פקדון לחברת ההשכרה כערבות. כאשר שוכרים רכב בחו"ל, חברת ההשכרה ככל הנראה תדרוש גם הצגת דרכון בינלאומי. 

הגיל בו מותר לנהג לשכור רכב מחברת ההשכרה משתנה בין חברת אחת לשניה. לרוב הגיל המינימלי נע בין 21-25, בהתאם לדרישות החברה באותו יעד.

אין חברה אחת נכונה עבורכם. כשתבצעו השוואה במנוע החיפוש שלנו, תקבלו מגוון אפשרויות והצעות מחברות שונות, וברובן יציעו הצעה דומה. בכדי להחליט מה הכי טוב עבורכם, שקלו בחינת ביקורות עבר של אותה חברת השכרה, ובדקו מה הם תנאי ההשכרה שמציעים לכם, ביחס למתחרה. יש כאלו שיציעו ביטוחים ברמות שונות, עלויות נלוות, או מבצעים מיוחדים.

ישנם כמה סוגי רכב עיקריים שרוב חברות ההשכרה מציעות לפי זמינות בחברה. רכבי מיני, רכבים משפחתיים, רכבי שטח – ג'יפים, ורכבי וואן, לקבוצות גדולות של אנשים.

שימו לב כי אתם מגיעים ליעד חדש שתרבות הנהיגה בו קצת שונה מתרבות הנהיגה בישראל וחשוב להגיע מוכנים ככל שניתן.

  1. חוקי תנועה בסיסיים מעל הכל! מוזמנים לעיין במדריך היעדים שלנו ולקבל מידע נוסף.
  2. באיזה צד נוהגים?
  3.  מהי המהירות המותרת בכל יעד לפי סוג הכביש?

חפשו את הרכב המתאים עבורכם לחופשה ביוון!